2/3/14

Upacara berguling atas nasi (9 gambar)

tokeycincai
India merupakan salah satu antara negara yang mempunyai bilangan penduduk paling ramai didunia. Diaggarkan 1.2 Billion penduduk didunia adalah berasal dari India. Dengan jumlah penduduk yang ramai ini, maka boleh dikatakan setiap kelompok penduduk India mempunyai pelbagai jenis budaya, adat dan pertuturan bahasa yang berbeza.

Entri kali ini menyentuh berkenaan upacara yang diberi nama sebagai "Made Snana". Upacara yang menjadi kontroversi ini dianggap sebagai upacara yang sangat tidak bertamadun oleh masyarakat dunia, termasuklah masyarakat India sendiri. Sebuah puak yang berkasta rendah dan terasing mengamalkan upacara berguling diatas sisa makanan nasi daun pisang yang dimakan oleh Brahmin yang berkasta rendah. Upacara ini dijalankan di sebuah pekan bernama Kukke Subrahmanya di daerah Dakshina Kannada. Dianggarkan seramai 200 orang pengikut ajaran ini berkumpul untuk menunaikan ikrar mereka untuk berguling diatas sisa nasi tersebut. Pengikut pahaman ini percaya, dengan berguling diatas sisa makanan Brahmin, mereka akan dapat menyembuhkan penyakit kulit yang mereka alami. Unbelivable people..










tokeycincai / Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

Coprights @ 2016, Blogger Template Designed By Templateism | Distributed By Blogger Template