12/30/13

Pembakaran duit kertas china (27 gambar)

tokeycincai
Masyarakat China sangat menghormati nenek moyang mereka. Ini kerana mereka percaya nenek moyang mereka yang sudah meninggal dunia akan memberkati mereka yang masih hidup didunia ini. Jadi, pelbagai usaha dilakukan oleh mereka yang masih hidup untuk mengembirakan mereka-mereka yang telah meninggal dunia. Anda pasti biasa melihat suasana seperti dibawah bukan..







ya, semua diatas itu adalah upacara pembakaran "wang neraka" khas untuk kegunaan mereka-mereka yang berada di alam kematian. Diharapkan dengan pemberian ini, ia akan memudahkan urusan nenek moyang mereka di alam selepas kematian, dengan adanya wang neraka, nenek moyang mereka boleh hidup senang di alam kematian dan memberkati mereka yang masih hidup. Semua yang tertera diatas adalah upacara pembakaran hadiah pemberian versi lama. kini ada versi yang lebih moden dan up to date dengan pengedaran zaman sehinggakan pada tahun 2006, Dou Yupei yang mempunyai jawatan sebagai timbalan menteri bagi hal ehwal awam mengharamkan penciptaan versi baru pemberian yang boleh dibakar ini bagi menghapuskan adat-adat dan kepercayaan karut seperti ini. Saksikan..

Duit mengikut matawang negara



Rumah banglo

Kasut Louis Vuitton mengikut saiz kaki

Setiap kedai mesti ade kucing

Set pakaian baru dengan jam tangan

Air coca cola, pepsi, carlsberg dan biskut

Binatang peliharaan



Set radio baru

tiket bas dan passport untuk melancong

Chicken chop

Arak brand mahal beserta dengan rokok

Shave janggut

Set hadiah

Iphone terkini yang dijual murah je

kalau rasa nenek moyang panas di alam kematian, boleh belikan aircond

Set tv

Basikal

Set berjudi

Judi kuda

Emas untuk si mati



tokeycincai / Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

Coprights @ 2016, Blogger Template Designed By Templateism | Distributed By Blogger Template