1/2/14

Kurang upaya fizikal tidak bermakna kurang upaya semangat juang (7 gambar)

tokeycincai
Orang kurang upaya, kurang pada fizikalnya, tapi lebih besar dari segi hatinya. Tiada siapa yang minta untuk lahir kurang berdaya dari orang yang lain. Namun begitu, bukan senang untuk meneruskan hidup melainkan mereka mempunyai hati yang tabah. Lebih sukar lagi untuk mereka merasa bersyukur dan juga hidup dengan gembira seperti insan-insan yang lain.

Riley Martin, walaupun tidak mampu untuk berjalan seperti orang lain, ia tidak menghalang beliau untuk melakukan terjunan bungee seperti orang lain. Tatkala ramai diantara kita yang takut atau menggigil kepala lutut semasa berdiri di hujung tebing terjunan, Riley Martin pula mampu mengukir senyuman manis. Beliau yang berumur 21 tahun merupakan pelajar jurusan perniagaan di Kolej Okanagan di British Columbia. 4 tahun yang lalu, beliau kehilangan fungsi kaki disebabkan oleh kemalangan motorsikal. Saksikan keberanian beliau..

Abang Riley menjadi contoh yang baik kepada kita semua bahawa limited fizikal tidak bermakna kemampuan dan daya juang kita juga limited. Salute tabik kepada abang Riley










Source: AmsVans

tokeycincai / Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

Coprights @ 2016, Blogger Template Designed By Templateism | Distributed By Blogger Template