12/16/13

Rumah diapungkan menggunakan belon (14 gambar)

tokeycincai
Penah tak tengok cerita movie omputih yang bernama "UP", alahai cerita pasal seorang pok cik ni yang pasang belon dekat rumah dia sampai terapung tuuu. Alahai pak cik yang tarik rumah dia ke air terjun atas bukit demi untuk memenuhi impian cinta suci dia bersama mendiang isteri dia yang telah meninggal dunia tu..

Untuk pengetahuan anda semua, National Geographic yang selalu cerita pasal buaya dengan harimau dekat tv telah mengubah selera ceritera mereka dengan menyiarkan program pembikinan rumah terapung ala-ala filem UP di saluran dokumentari mereka. Rumah yang mereka apungkan telah direka supaya menjadi se-ringan yang boleh demi untuk menjadikan rumah terapung suatu yang nyata. Mereka menggunakan 300 biji belon yang bewarna-warni semata-mata untuk mengapungkan rumah "UP" ini. Usaha mereka telah berjaya mengapungkan rumah "UP" selama lebih kurang 1jam dengan ketinggian maksimum 10,000 kaki.

Mereka yang menjayakan program ini adalah 2 kumpulan saintis, 2 orang pilot balon udara profesional dan juga jurutera-jurutera yang awesome. Apa yang penting adik-adik..Offcourse la kerjasama kan. Saksikan..

















punca berita: daily mail

tokeycincai / Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

Coprights @ 2016, Blogger Template Designed By Templateism | Distributed By Blogger Template