10/19/13

Kem cuti musim panas Hamas untuk budak-budak muda (16 gambar)

tokeycincai
Di Malaysia, kita mempunyai program khas untuk meningkatkan jati diri golongan remaja yang bakal mengambil alih tugas kita dikemudian hari. Program ini amat penting untuk meningkatkan kesedaran dan menerapkan disiplin yang tinggi di kalangan rakyat marhaen. Cuba lihat korea Selatan, pernakah anda terpikir kenapa negara mereka maju dengan kadar yang progressive. Ini terjadi kerana rakyat Korea Selatan mempunyai tahap disiplin yang tinggi. Setiap lelaki di Korea Selatan wajib menyertai tentera dalam usaha mempertahankan negara mereka. Selepas mereka berjaya mencapai tahap disiplin yang tinggi, barulah mereka ber K-Pop beramai-ramai. Hatta juga menangis didalam drama Korea "Autumn In My Heart". Singapura adalah satu lagi contoh dimana program kententeraan berjaya menerapkan disiplin yang sangat Gung Ho level Fong Sai Yuk di dalam diri rakyat mereka. Malaysia juga ingin menerapkan perkara yang sama didalam diri rakyatnya, maka lahirlah Program Latihan Khidmat Negara (PLKN).

Begitu jugalah dengan Hamas, Organisasi yang memerintah rakyat Palestin dan juga memimpin rakyat Palestin ke medan perang. Mereka telah mengadakan Kem percutian musim panas yang berdasarkan latihan ketenteraan dan juga latihan kerohanian melalui pendidikan agama. Kem ini di kendalikan oleh para pejuang jihad di Bandar Rafah pada bulan Jun 2013 yang lalu. Budak lelaki sahaja ye.

Program Latihan Khidmat Negara (PLKN)



Singapore Compulsory Military Service (NS)



South Korea Compulsory Military Service

Tengok, Bi-Rain yang korang suke tengok dia joget-joget tu

Tengok, walaupun power K-Pop, dia power gak dalam bawak jet. Respek la abang K-Pop ni

Joget tetap joget ye. Kapal terbang kene gak bawak ronda-ronda

Palestin Hamas Summer Camp




















via: mother jones ynet news

tokeycincai / Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

Coprights @ 2016, Blogger Template Designed By Templateism | Distributed By Blogger Template