10/16/13

Zimbabwe, negara yang mempunyai ramai billionaire (20 gambar)

tokey cincai aje
Kesiannya rakyat Zimbabwe. Walaupun majoriti dari mereka adalah Billionaire, namun mereka masih lagi tidak mampu untuk membeli makanan. Kini, Zimbabwe sedang mengalami kadar inflasi yang bukan biasa-biasa. Tapi, kadar inflasi yang super hyper levelnye. Pada tahun 2008, kadar inflasi Zimbabwe berada pada paras yang sangat teruk iaitu 6.8 Sextrillion peratus (6 800 000 000 000 000 000 000 peratus). Admin pun tak tau nak sebut macam mana dah..tapi itulah lah sebutan yang betul. Akhirnya, pada tahun 2009, Zimbabwe sendiri terpaksa melupuskan mata wang mereka dan menggunakan mata wang asing untuk urusan harian. Sehingga sekarang, Zimbabwe masih tiada mata wang mereka sendiri.

Harga barangan menjadi sekali ganda untuk setiap 1.3 hari. Bayangkan kalau harga milo se-tin harganya RM2, sehari kemudian ia menjadi RM4 dan sehari seterusnya ia menjadi RM8, bole gile macam ni ma..aiyak. Kadar pengangguran yang dilaporkan adalah 80%.



Roti harga ratus million, dasyat..

Agaknya, inilah telur ayam yang paling mahal didunia



Nak beli ayam, kene bawak seguni duit..aduhai





sakit jantung bile dapat bil. 1.2 billion tu..erkkkk


budak-budak senyum je bile mak bagi 50 juta untuk beli gula-gula hahaha.






tokey cincai aje / Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

Coprights @ 2016, Blogger Template Designed By Templateism | Distributed By Blogger Template