10/9/13

Masalah Alga di China yang kronik

tokeycincai
Pergh!!! Dahsyat..dahsyat. Itu sahaja yang mampu admin katakan. Boleh dikatakan hampir setiap tahun, China akan dilanda oleh masalah alga yang agak kronik. Jengkaut diperlukan hampir setiap tahun untuk mengangkut alga ini keluar dari pada pantai laut kuning di China. Menurut Pihak pentadbiran laut China, alga yang melanda pantai mereka pada hampir setiap tahun itu adalah dari jenis Enteromorpha Proflifera. Ia mula muncul sekitar bulan Jun lalu dan telah merebak ke kawasan seluas 28,900 Kilometer persegi. Alga ini, pada asalnya hanya mempunyai keluasan 410 Kilometer persegi dan ianya hanyut ke Bandar Qingdao pada beberapa tahun yang lepas. Kini..ia telah menjadi bencana besar. Tapi, sekurang-kurangnya haiwan ternakan di Qingdao terbongkang kenyang dengan senyuman kerana alga yang diangkut keluar dari laut kuning akan dikeringkan untuk dibuat makanan haiwan. Hahaha, gooooddddd :)

Bole dikatakan agak kronik jika budak-budak boleh berguling-guling seperti diatas padang, walaupun alga itu sebenarnya terapung diatas permukaan air. Aiyak













tokeycincai / Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

Coprights @ 2016, Blogger Template Designed By Templateism | Distributed By Blogger Template