10/29/13

Stadium Osaka yang pelik (14 gambar)

tokeycincai
Percaya atau tidak, Stadium Osaka adalah antara stadium yang terpelik didunia. Jika stadium lain mempunyai padang atau ruang kosong ditengah-tengah stadium, lain pula ceritanya dengan stadium Osaka. Stadium ini mempunyai taman perumahan ditengah-tengah stadium.

Stadium ini pada asalnya dibina sebagai stadium bola lisut dan ia dibina di Naniwa-ku, Osaka, Jepun. Ia mula dibuka pada tahun 1950 dan ia mempunyai kapasiti untuk menampung seramai 32,000 penonton. Pada tahun 1998, stadium ini telah diruntuhkan dan telah digantikan dengan kompleks pejabat dan kompleks membeli belah yang baru. Pada tahun 1988, Pasukan Nankai Hawks yang menduduki stadium ini telah berhijrah ke stadium lain. Ini membuatkan stadium ini kekal kosong. Sebelum stadium ini dirobohkan, bahagian tengah padang stadium ini telah dibina taman perumahan contoh. Bukan cincai-cincai betul tak :)
















via: moto 184

tokeycincai / Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

Coprights @ 2016, Blogger Template Designed By Templateism | Distributed By Blogger Template