10/2/13

Teknologi kapal selam milik penyeludup dadah (13 gambar)

tokey cincai aje
Dimana ada kemahuan, disitu ada jalan. Pepatah ini sangat bagus untuk diamalkan, namun begitu tidak berapa sesuai diamalkan untuk amalan penyeludupan dadah. Terdapat usaha yang amat bukan cincai-cincai untuk menyeludup dadah dari Colombia ke Amerika. Semasa zaman kegemilangan Pablo Escobar, Raja dadah dadah Colombia, penyeludup menggunakan teknik penyeludupan menggunakan kapal terbang. Namun begitu teknik ini tidak berapa berjaya setelah ia berjaya dihidu oleh pihak berkuasa. Berikutnya mereka memilih untuk menggunakan teknik bot laju. Teknik ini juga akhirnya mendatangkan kerugian yang amat besar kepada para penyeludup dadah. Akhirnya, mereka menggunakan teknik penyeludupan menggunakan kapal selam.

Kapal selam yang digunakan walaupun kualitinya kurang. Namun begitu ia mempunyai kelengkapan yang sarat dengan teknologi terkini seperti GPS, Night Vision scope, Enjin elektrik untuk menyelam dengan senyap, Peta panduan elektronik, Radio komunikasi pelbagai jenis dan bermacam-macam jenis teknologi yang lain. Dianggarkan 70% Kokain yang diseludup masuk ke Amerika adalah dengan menggunakan perkhidmatan kapal selam.

Masa yang diperlukan untuk menyeludup Kokain ke Amerika adalah 2 minggu dengan ada antara kapal selam ini mampu mengangkut sehingga 8 Tan Kokain.














via: TIME

tokey cincai aje / Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

Coprights @ 2016, Blogger Template Designed By Templateism | Distributed By Blogger Template